onsdag 11 februari 2015

Hundens horoskop

Det kinesiska nyåret infaller idag, och jag roade mig med att läsa horoskopet för år 2015. Jag är född i Hundens år.
Det står att jag är en hårt arbetande perfektionist med öga för detaljer. Nja, stämmer väl sisådär......
Jag kommer med största sannolikhet att få ett glädjefyllt år med högst prioritet på familjeliv, kärleksliv och ekonomi. Det låter väl bra!
Jag kommer att åka på nöjesresor och knyta nya kontakter! Så roligt!
Det är troligt att jag blir befordrad! Å nej, jag vill varken bli förstelärare eller rektor...
Jag avråds från att ta impulsiva beslut! Äsch då, jag som har haft som mål att bli mer spontan...

Dessutom står det att jag inte bör ha någon relation med fåret, det blir inte bra. Maken är född i fåret, som också är årets horoskopdjur......

Ja, ja kanske ska man ta allt med "en nypa salt"?!

Fick i alla fall bra utdelning efter ett spontant mail jag skickade till rektor och biträdande rektor igår. Vi skulle ge respons på läromedelsbudgeten, som var det sista vår avgående rektor gjorde innan hon lämnade skolan. Den var katastrofal! Vi fick vår budget sänkt från 50 kronor per termin och elev, till 16 kronor per termin och elev. Och då ska den summan dessutom täcka in symaskinsreparationer och abonnemang av slöjdprogram på dator. Först trodde vi att det var fel, men när vi ombads lämna respons via mail förstod vi att det var ett seriöst förslag.  Jag skrev ett ganska långt mail med en rätt kylig men saklig ton rakt igenom.
Idag på niornas lektion kom både biträdande rektor och rektor upp och titta runt i klassrummet och pratade med eleverna och med mig om vad vi gjorde, och sen bad dom att få tala med mig i enrum. Nja, det får bli kort, sa jag , eftersom jag hade fullt upp på lektionen. Ja, en sekund, lovade dom.
Dom påstod att det måste vara något fel på budgeten, att den inte skulle innefatta material, så ombads jag skriva ner exakt elevantal från de olika "skoldelar" som har slöjd hos oss, så skulle dom se över förslaget.

Vi får väl se vad som händer. Men i alla fall, så var väl det ngt spontant som ändå hade något gott med sig?!



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar