måndag 2 februari 2015

Bröllopet kvar i mina tankar!



 
Har man nu råkat hamna i en familj där mamman/svärmodern är textilnörd så får man räkna med hemgjorda gåvor.
Egentligen var vår gemensamma gåva ett bidrag till bröllopet, men jag måste såklart få ge något som jag knåpat ihop.
Av någon anledning tycker jag kuddar är bra bröllopsgåvor, det har jag gjort och gett till flera nygifta, trolovade eller förlovade. Den här gången skrev jag ut foton på tyg och sydde ihop med lappteknik och frihandsquiltning. På baksidan sitter bilder med Paris-tema, ifall dom tröttnar på att se sig själva, är det bara att vända på kuddarna.
 
 
 Så här fina blev de minimuffins som min blivande sonhustru Annika, dekorerade till brunchen!

 
Även en brud måste kissa då och då! Här får vackra bruden Madeleine hjälp av sina brudtärnor, med att hålla upp allt rysch och pysch i brudklänningen från toastolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar