söndag 15 februari 2015

Imorgon drar jag söderut!!

Väskan är packad och imorgon drar jag söderut.
Dock inte så långt söderut som förra sportlovet, när vi drog till Malaga, nej, det här året nöjer jag mig med Göteborg. Ska hälsa på äldsta dottern i fem dagar. Bl a  ska vi lyxa på spa ett par dagar.
Den yngsta dottern vill också, men eftersom hon nu har fått jobb och inte har ledigt, så går det helt enkelt inte. Dessutom har faktiskt hon och jag varit på spa två år efter varandra utan storasyster. Men det gills inte, säjer yngsta dottern, för då var samtidigt storasyster på långresor. Ena året Australien, andra året Asien. Sonen la sig i konversationen och menade att han aldrig någonsin blivit bjuden på spa av sin mamma.....
Hur ska man någonsin kunna vara hundraprocentigt rättvis??

Dagen har bjudit på ett underbart vårvinterväder. Jag tog barnbarnet och vovven och gick ut på förmiddagen. Det blev pulkaåkning och så lekparken. En fröjd att sätta honom i en gunga, han tjöt av skratt!!
På eftermiddagen fick vi fikagäster, som hjälpte till att äta upp den fantastiska Allahjärtansdagstårtan från igår.
Jag tog också itu med att plantera om blommor och sätta skott på pelargonerna.
Maken kom hem från Malmö, där han varit över helgen, och så samlades hela skaran till söndagsmiddag.

Imorgon ringer väckarklockan 05.45 - och tänk att jag såååå ser fram emot det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar