måndag 9 februari 2015

Hur kan man INTE VETA vem Ingemar Stenmark är??!!

På middagen berättade jag exalterad att Ingemar Stenmark ska ställa upp i Let´s Dance, danstävlingen i tv 4, den här säsongen.
Yngsta dottern tittade upp, smått ointresserad, och sa; -Vem är Ingemar Stenmark?
Herregud, jag blev nästan upprörd! Hur kan man inte veta vem Ingemar Stenmark är??!!
Maken och jag tittade på varandra, och så insåg vi båda att Ingemars storhetstid var på 70-talet, dryga 25 år innan dottern föddes......

Märklig tanke, allt stort som hände är totalt ointressant för våra ungdomar, dom har inga kopplingar till hur det var. Hur allt stannade upp, när Ingemar körde,  hur alla samlades runt tv-apparaterna. 

Lite senare, vid disken, sökte jag på spotify upp gamla låtar från barndomen, bara för att göra en riktig nostalgifrossa.
Jokkmokks Jokke med Gulligullan

 
Thore Skogman med Plättlaggen
 
 
 
Nåväl, det var väl inte direkt några "stora händelser", men en del av min uppväxt, och totalt ointressant för den yngre generationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar