torsdag 28 februari 2013

Fabian Flink, frisören och flitiga fingrar:)

Blev kvar längre på jobbet än vad jag tänkt idag. Hade inte tagit med någon lunch eftersom jag trott att jag skulle komma ifrån tidigt.  Jag kände att blodsockret var lågt när klockan blev halvtvå. Skulle förbi den lilla butiken "Svenska delikatesser" på Styrbjörnsgatan på hemvägen, jag ringde och bad dom lägga undan högrev igår. Nu hade dom precis fått in en massa gott  bröd från Fabian Flink, bagaren från Enköping. Det doftade ljuvligt! Med min kurrande mage slank två vackra surdegsbröd ned i matkassen, ett med valnötter och ett med tranbär. När jag kom hem skar jag mig två ordentliga skivor, smörade och tuggade i mig medan jag lagade mat. Så otroligt gott och jag kände  livsandarna återvända! Sena eftermiddagen tillbringade jag hos hårfrisörskan och nu ikväll har jag varit på syjunta och varit flitig med stickningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar