torsdag 14 februari 2013

Packat och klart!

När jag fyllde 50 år bestämde jag mig för att en gång per år åka på en egenhändigt bestämd resa som innehåller någon form av fysisk aktivitet! Tyckte det var på tiden att jag började träna lite självständighet!! 2008 blev det en vandringsresa till Kreta och maken följde med. 2009 åkte jag själv på träningsresa till Portugal. 2010 blev det ingen "egen-resa" eftersom mamma var svårt sjuk hela våren och dog i maj.  2011 fick jag med mig min syster på en långhelg till Masersgården i Dalarna där vi gick en yogakurs med bl a Malin Berghagen. 2012 var det dags för träningsresan till Turkiet där äldsta dottern gjorde mig sällskap. Under jul- och nyårsledigheten såg jag en vandringsresa till La Palma och La Gomera precis under sportlovsveckan och jag tänkte att det var menat för mig. Så imorgon har jag tagit ut kompledigt och nu står resväskan packad och klar. Väckarklockan ringer kl 03.40 i natt och min kära make har lovat att skjutsa mig till Arlanda. Så nu tar jag semester från skrivandet också, men återkommer om en dryg vecka med reserapport och bilder! Kram till er alla på "alla hjärtans dag"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar