måndag 11 februari 2013

Långpromenad

Idag har jag promenerat nästan 3 mil och det känns i kroppen!! Det var friluftsdag på skolan och jag ledde vinterpromenaden, vilket jag gjort ganska många år nu. Vi går från Eriksbergsskolan, genom stadsskogen via Bmc, Eklundshof, Kap längs efter Fyrisån förbi Ulleråker, Ultuna och slutligen Sunnerstagropen. En färd på 1,5 mil. 27 ungdomar hade vi med oss idag. Jag promenerade tillbaka, fast över Vårdsätra, Lurbo. Då var jag ensam, de andra eleverna och lärarna tog bussen. I vanliga fall är det skönt att gå, men just idag vräkte snön ner, så man fick pulsa i snömodd och foten gled en liten bit bakåt för varje steg framåt. Jag var ordentligt trött i ländryggen innan jag kom hem. Efter en kopp kaffe fyllde jag på badvatten och kröp ner för ett varmt, skönt bubbelbad-det tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av. Och faktiskt hoppade jag över gympapasset nu ikväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar