onsdag 27 februari 2013

Vad har ni för framtidsdrömmar?

..frågade Mia Skäringer sina gäster på Grötö. Jag tittade på tv4 play, förra veckans avsnitt alldeles nyss. Mia Törnblom, Danny Saucedio och Rickard Woolf. Mia ville fortsätta ha det som hon har det nu, hon vill föreläsa, hjälpa människor till bättre självkänsla och ge ut böcker. Danny ville "prova sina vingar" utomlands, han har börjat bejaka sina latinamerikanska rötter. Rickard kommer jag inte ihåg om man fick veta något om.
Själv har jag ju min drömlista, även om den mer handlar om mindre händelser och upplevelser som jag vill göra.
Ibland händer det att man vill göra lite större förändringar. Jag klurar lite på det sen en tid tillbaka. I morse läste jag något bra skrivet av Torkild Sköld på facebook:
"Det kan vara skrämmande att göra de förändringar och ta de stegen vidare som ibland behövs i livet. Det enda som är ännu mer skrämmande är att inte göra det när det behövs."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar