onsdag 6 februari 2013

Var tacksam att ditt hjärta slår för dej...

... var tacksam att dina lungor andas åt dej. Så sa yogaledaren ikväll när vi skulle "komma tillbaks" efter avslappningen. Yoga-det var precis vad jag behövde ikväll! Har inte alls hunnit ikapp på jobbet, pga att jag var sjuk och hemma i måndags, och pga hög arbetsbelastning nu. Det skulle skrivas omdömen för hela särskolan och alla sjuor, och jag hade avsatt en och en halv timme för att åtminstone hinna beta av en tredjedel. Men det blev inte så. Elevärenden kom emellan, liksom flera föräldrasamtal. Och till föräldrar och elever kan man inte säja att man inte har tid, man måste finnas där och ställa upp precis i det ögonblick dom begär tid av en. Jag var oerhört frustrerad på sena eftermiddagen och tänkte t om hoppa över yogan och jobba över. Men jag var så klok att jag valde att cykla genom snöovädret till Friskis & Svettis. En timme senare mådde både kropp och psyke betydligt bättre. Bättre hoppas jag verkligen äldsta dottern mår imorgon. Idag har hon legat hemma i 40 graders feber. I övermorgon är det meningen att hon ska flyga till Australien....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar