söndag 24 februari 2013

Lite om vandringsresan

Igår la jag ut en del bilder från min vandringsresa, idag kommer lite fakta;
Jag reste med Primatravel som hade två ledare på plats på La Palma, dit vi anlände först. Vi var 19 stycken deltagare i min ålder och uppåt. Ett gäng som blev riktigt sammansvetsat ju längre veckan gick och hade roligt tillsammans. Det var en intensiv vecka, dagarna var fyllda och det blev inte mycket "egen ledig tid". Jag hade betalt extra för enkelrum och det var det värt. Jag började varje morgon med en halvtimmes yoga före frukost. Frukostbuffén var härlig; äggröra och bacon, färsk frukt, kaffe med varm mjölk, nybakade croissanter och ett glas sprudlande cava! Klockan 9 gick bussen som tog oss till vandringens utgångspunkt. Vi var oftast på höga höjder i mycket kuperad terräng. Det visade sig att flera av deltagarna fick problem med höjdskräck och på fler av turerna delades gruppen för "lättare" och "svårare" vandring. Vi  fick uppleva fantastiska vyer, svindlande höjder och rejält med träningsvärk i benen. Vid fem-tiden var vi oftast tillbaka vid hotellet för dusch och en stunds vila innan middagen vid halvsju. Sedan sov man otroligt gott efter all frisk luft och motion! Vi förflyttade oss till ön La Gomera för två dagars vandring där mitt i veckan, och då blev det sena kvällar pga färjetiderna. Ett besök på en bodega med vinprovning, ett par dopp i Atlanten, några korta stunder på stranden hann vi med, men annars var det vandring som gällde! Sista kvällen hade jag beställt Hawaiansk massage, vilket var underbart för ben, fötter och rygg! Så såg min vecka ut i stora drag. Mitt ansikte, hals, underarmar och händer ser inte så vackra ut, täckta av soleksem trots solskyddsfaktor 50, men det ska väl läka efter ett tag här i vinterSverige. Själen och kroppen mår riktigt, riktigt bra och kommer att njuta länge av denna utflykt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar