måndag 25 februari 2013

Nya tag!

Första arbetsdagen på jobbet efter sportlovet så sken solen rakt in i lektionssalen. Eleverna drog ner persiennerna trots mina protester. Visst, det blir både varmt och svårt att se och arbeta med solen i ögonen, men ljuset som är tillbaka gör mig så lycklig. T om när jag cyklade från jobbet ner för några ärenden på stan klockan fem så stod solen kvar på himmelen, visserligen lågt, men den var där! Underbart!!
Maken lagade "Per Morbergs vardagsfalu" till middag, men han grymtade något om att så där hade minsann han alltid lagat falukorv tidigare också, bara att han hade vanlig senap istället för fransk.....
Själv ägnade jag kvällen åt att baka chokladmuffins till flickorna i min klass, som har egentid på onsdag. Det blev varsin till familjen vid kvällsteet också.
Så snabbt kom man tillbaka till vardagen igen. Och det är väl tur?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar