tisdag 5 februari 2013

Ny dag, nya möjligheter!!

Det käcka utropet hojtade min granne i morse när jag låste ytterdörren och gick mot cykeln för att ta mig till jobbet. Grannen är pensionerad mellanstadielärare. När jag skulle till jobbet, gick han för att hämta morgontidningen! Visst önskar jag att jag tänkte så VARJE dag. Just idag var det dock tveksamt. Jag kände mig inte 100 % frisk, men tillräckligt för att ta mej till jobbet, och det är mycket just nu, så en sjukdag till fanns liksom inte på kartan. Började dagen direkt kl 08.00 med möte med polis och socialtjänst angående förra veckans händelser i skolan. Därefter lektioner i ett sträck med 10 minuters lunch och så ett möte på det. Och jag tog mig igenom dagen, och jag insåg hur mycket jag inte fick gjort igår när jag låg hemma. Det straffar sig att vara sjuk! Men nu ikväll känner jag att det inte kommer att bli så värst mycket gjort. Vi ska äta semlor och dricka te, på den nivån ligger aktiviteten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar