måndag 4 februari 2013

Från sjuksängen...

Det var inte roligt att kliva ur sängen idag. Klockan ringde som vanligt och jag gick upp och åt frukost, bara för att konstatera att det inte skulle vara möjligt att arbeta. Huvudet var en stor värkande klump som inga tankar kunde passera igenom. Jag ringde till jobbet där skolassistenten (halvt på skämt, halvt på allvar) tjoade mig i örat: -Alla stannar inte hemma när dom är sjuka, jag blev tvärsjuk igår, men nu är jag här.... Inget att bry sig om! Jag kröp ner i sängen och somnade om. Vaknade till av telefonen och min dagliga sms-kontakt med några elever kl 10. Nästa gång jag vaknade var klockan 14.15. Huvudet lite lättare. Gick upp och bryggde lite kaffe och satte mig vid köksbordet och kikade ut på snöfallet. Jag brukar minsann inte var sjukskriven, nu har jag redan två dagar det här året...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar