söndag 3 februari 2013

Strax är "hela helgen" bakom en....

Igår kväll sent såg jag härliga skridskobilder på facebook. Spegelblank, slät fin skridskois på Ekoln (Mälaren) i strålande sol. Det bådade gott för söndagen och jag planerade en tur, eftersom vädret skulle bli lika fint då! Det bidde dock inte så. När jag vaknade i morse var jag totalt igentäppt i bägge näsborrarna och huvudet var som tjock klump. Var kom den megaförkylningen ifrån?? Det blev till att ta det väldigt lugnt hela dagen. Varva att sitta med att ligga! Min kära bror och svägerska och min syster kom förbi mitt på dagen på spontanbesök. Mest för att träffa dotter Karin, som åker på fredag och blir borta 4 månader, men även jag fick ju ta del av sällskapet!! Sena eftermiddagen kom käre maken hem från sina sköna skiddagar, och nu får han den stora äran att laga middagen åt sin lilla sjukling! Sen blir det alvedon, nässpray och sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar