söndag 10 februari 2013

Lördagsaktiviteter

Har just stängt av teven efter att ha sett Susanne Biers film "Hämnden". Det är en otroligt stark och bra film! Jag har fått ta djupa andetag flera gånger under kvällen!!! Maken och jag såg den på bio när den kom ut, 2010, och jag älskade den direkt. Det var lika starkt att se om den på teve. Bra filmer kan man se flera gånger med lika stor behållning! Det är som med bra böcker! Dom tål att läsas flera gånger. Man hittar liksom nya dimensioner varje gång! Annars har dagen bjudit på städning, shopping, tvätt, bak och matlagning. Efter shoppingen hann jag även med en sväng i stadsparken för att titta på isskulpteringen som pågick. Känner mig lite kluven till det "spektaklet"; Isfestivalen!! Man fraktar hit stora isblock som konstnärer gör skulpturer av. Vad kostar det?! I rena pengar och med miljöaspekten på sitt samvete? Men visst blir det en särskild lyster i isen, och det var många människor i omlopp, så det är väl i alla fall positivt. Kan tänka mig att dom gör sig ännu bättre i mörker med belysning. Men just nuö får vi inte veta det, för det är dags att gå isäng och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar