lördag 2 februari 2013

Namaste

"När Du mår bra, mår världen lite bättre!!" Visst är det en fin tanke?! Och jag mår så bra, så bra. Började dagen med ett yogapass på Friskis & Svettis och sen cyklade jag långsamt hem i en flödande februarisol med fågelkvitter i träd och buskar. Kände mig så harmonisk och lugn. Hemma sovs det fortfarande, men jag drog igång dammsugaren och då smög sig folk upp. Yngsta dottern och pojkvännen gräddade pannkakor till frukost, villket slutade med "vispgräddkrig" i köket.... Som tur var hade jag sparat städningen där till sist! Äldsta dottern och jag tog en skön långpromenad vilken avslutades med kaffe och våfflor i köket. Fortsatte eftermiddagen i källaren och sydde på mina lapptäcken och nu väntar jag på att semmelbullarna jag bakat ska jäsa klart. Vet att det är lite i tidigaste laget, men jag tänkte att dottern skulle hinna få äta en semla innan hon drar till Australien. Jag är ensam hemma även ikväll, så jag tänker fortsätta med lapptäckssömnaden efter middagen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar