torsdag 19 januari 2012

Varför vänta på din tid när du ständigt har den inom dig?

Tänk vad ilska suger energi ur mig. Och ilska föder liksom ilska. Har jag blivit irriterad och sur över något på jobbet, så blir det lätt att känslan sitter kvar och jag blir irriterad och sur lättare igen. För det mesta så rinner allt av mig och jag tror mig ha ganska bra tålamod-blir väldigt sällan öppet arg. Men så kommer en sådan där dag när någon elev gör något dumt, retar någon genom att säja något nedlåtande, kastar skräp på marken fast papperskorgen är 3 m bort, rispar med en sax i bordet eller klottrar, går upp en hel grupp ungdomar på Hemköp och snattar, spottar på golvet som städerskan just skurat, springer ut från lektionen för att snacka med en elev som går förbi på skolgården, struntar totalt i att lyssna när jag går igenom något för att sedan kräva att jag ska hjälpa bara honom/henne och surt snäsa -"du hjälper bara alla andra" osv listan kan göras längre. Idag var en sådan dag och jag var totalt slut i huvudet på eftermiddagen.
Skönt då att få ta ut sig i fysisk aktivitet på Friskis&Svettis!
Och skönt att läsa en sådan mening som rubriken här. Finns på en sida som heter Allenergi.
Och nu i köket med Tommy Körberg som sjunger Brel via Spotify, och champinjonerna som puttrar i stekpannan så börjar jag så smått tina upp igen!
Ta vara på din tid, akta den väl för nu är det din stund på jorden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar