söndag 22 januari 2012

Lång, lat (?) söndag

Ååå vad jag älskar sådana här söndagar. Jag sover ut länge och när jag slår upp ögonen vet jag att inget alls väntar! Lång lugn frukost tillsammans med maken och så lite tvättstugeplock innan äldsta dottern frågar om vi inte ska gå en långpromenad. Vi tar en tur och pratar om ditt och datt och så hem och fika. Sen grottade jag ner mej vid symaskinen och tog itu med lagningshögen som legat där länge samtidigt lyssnade jag på radio. Halvfem var det dags för ett spinningpass på Friskis&Svettis och därefter lite spakänsla i badrummet. Och nu spotifymusik, ett glas vin och matlagning. Sen blir det en lång skön familjemiddag där vi diskuterar veckans händelser. Kanske något tv-program och så dags att krypa isäng. Nöjd och belåten över att jag har det så otroligt bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar