lördag 28 januari 2012

That`s what friends are for....

Imorse låg jag och drog mej i sängen (en av mina favoritsysselsättningar) och filosoferade över livet. Jag provade att be en sväng, har en behjärtansvärd sak just nu som gäller en mej närstående person som jag inte kan släppa ur mina tankar, men det kändes lite konstigt att ligga där med knäppta händer och mumla. Min äldsta dotter bodde i Alabama, USA ett år, och den familjen bad stup i kvarten för allt möjligt. Jag kunde tycka att det lät lite fint, när man berättade om något tungt så sa dom helt enkelt till en; -jag ska be för dej! Som en snabbfix liksom. Kanske funkar det inte riktigt så, men man kan väl få drömma. Apropå drömma, så har jag en "drömlista". Det har jag läst att man ska ha! Och så ska man revidera den med jämna mellanrum och kolla, har det blivit uppfyllt? Nehej. Vill jag fortfarande få det uppfyllt? Nää! Alltså, man kan vilja olika saker vid olika tillfällen i livet och då kan man drömma om det och skriva det på sin drömlista. Men sen är det inte säkert att man fortfarande vill det efter ett halvår, och då kan man stryka det från sin lista och fortfarande vara nöjd. Andra saker ser man till att uppfylla. Jag började skriva min lista samma år jag fyllde 50 år. En hel del som stod på den listan har jag sett till att det gått i uppfyllelse, en del har jag strukit, en del har jag kvar, en del kommer till. Just i morse när jag kollade var jag ganska nöjd, jag har sett till att få en sak uppfylld i år och det var inget jag ville stryka, inget som kom till ännu.
Dagen har varit bra och avslutades förträffligt alldeles nyss när två av våra goda vänner åkte hem, vi har haft en jättetrevlig kväll tillsammans med prat och skratt, god mat och gott vin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar