fredag 27 januari 2012

Jag vill också....

Hallå där! Vart tog min ljuva ungdom vägen? Ikväll stod mina vackra döttrar och sminkade sig och provade kläder till hög musik. Den yngsta skulle ut och äta med sina tjejkompisar, den äldsta skulle ut med sina kompisar på nation (för första gången). Jag stampade med foten och kved; -JAG VILL OCKSÅ VARA 19 ÅR OCH GÅ UT OCH DANSA!! Vart försvann den tiden?? Nuförtiden är det mjukisbyxor, rödvin och Skavlan som gäller. Herregud SÅ TRÅKIGT!! Kan faktiskt komma ihåg att jag tänkte det om mina föräldrar; -Hur kan dom bara sitta där och dra ut på middagen och prata, prata. Så ska jag aldrig bli! Nähä, och hur blev det?! Precis som mina föräldrar. Ikväll har jag suttit kvar länge vid middagsbordet och pratat med min make. Nu har han satt sej vid "På spåret", och jag diskar upp lite, fixar ett par "Irish coffea" och väntar in Skavlan. (Men jag måste väl medge att det är ändå rätt OK).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar