tisdag 17 januari 2012

Mat är så gott!!!

Gud vad jag älskar att äta middag! Första tuggan med alla smaker som blandas i gommen-mmm, jag njuter. Helst skulle jag ta ett glas vin till maten så gott som varje dag, men jag har bestämt att spara det till helgerna, om det inte är något alldeles speciellt. Det blir extra gott om man inte dricker jämt inbillar jag mej!
Lunchen kan dock göra detsamma, iallafall när jag jobbar. Miljön och stressen på jobbet gör att jag sedan en tid tillbaka dricker en proteindryck med linfröolja i, möjligen tar jag en frukt och en kopp kaffe också. Men hemma så njuter jag först av att laga maten och sedan att inta den, då kan jag koppla av och ta det lugnt. Äter gärna lite senare också, då har man liksom kommit till ro.
Idag blev det en riktigt pepparstark, tomat och olivsås med salamibitar och lök till penne. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar