onsdag 18 januari 2012

Orkide´frossa

Lunch idag bestod av ett skivstångspass och jösses vad jobbigt det var. Har gjort ett ganska långt uppehåll från mycket träning pga en trasslande rygg, men nu skiter jag i värken och tränar på, ska bara dra ner lite på antal ggr/v.
Hade tid att åka hem och duscha innan jag skulle tillbaks till jobbet igen och  då svängde jag förbi blomsteraffären och plockade på mej 5 st vackra orkideer och 20  tulpaner. Den här perioden på året behöver iaf jag blommor i mitt hem. Nu njuter jag av alla mina vackra blommor. Jag som för 20 år sedan inte alls tyckte om orkideer, då ville jag bara ha "mormorsblommor", tyckte det passade mej bättre och att orkideer var "för tjusiga". Kanske är det latheten som slagit till på äldre dagar, eftersom orkideer är så lättskötta, står så himla länge med sina vackra blommor och ibland t om blommar om fast man glömmer bort dem bakom gardinerna. Jag har helt slutat plantera om och beskära krukväxter, det är ju så billigt att man lika bra kan kasta och köpa nytt, om det inte är ngt alldeles speciellt. Jag har faktiskt en novemberkaktus som är mitt skötebarn, den fick min äldste son när han slutade lekis av en mycket speciell lekskolefröken som inte längre finns i livet. Men blomman har vuxit sig stor och blommar vackert varje höst.
Ikväll blir det syjunta hos en kollega som gått i pension-det brukar vara väldigt trevligt med mycket prat om allt möjligt, te-drickande och så lite handarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar