måndag 14 november 2022

Stark och levande



Vid dagens dopp hade jag sällskap av ett svanpar och deras ganska stora unge. Dom måste ha varit helt nära mig för när jag klivit upp på bad-trappan var dom precis bakom mig. Nära. Måste erkänna att jag var ganska glad åt att ha kommit upp på land, minns fortfarande en ilsken svan som bet mig ganska hårt i handen då jag var barn.
Men ståtliga och vackra är dom! Nyss roade jag mig med att googla om svanar och hittade följande;
Svanen är ett av de uråldrigaste kraftdjuren. Som symbol för själens uppvaknande, den eviga essensens vishet, pekar den på själens inre dörrar mot en annan medvetenhet, en annan gemenskap och ursprung där världen är vacker precis som den är.

Nu har jag inte källkritiskt granskat detta inlägg, men det låter vackert och jag tänker att det är som ett tecken. Nog känner jag mig "uppvaknad" både till kropp och själ efter ett kallbad. Liksom stark och levande. 
Må den känslan hålla i sig hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar