måndag 7 november 2022

Nu är det fäst!


                               Och jag menar verkligen fäst med Ä!! 
Färdigställde ett av mina broderiprojekt idag, det är omslaget till nästa års almanacka. 
Sofia Sievertsdotters ord; Gör mig ålderslös i sinnet, gammal i själen och nyfödd i nyfikenhet. 
Det ska vara 2023 års mantra! I ordningen det nionde. 
Jag började 2015 när vi fick en uppgift på Ullakademin i Årjäng och distanskursen i tovning jag gick där. Då var mantrat kort och gott Lev, Yoga, Älska. 
Lever gör jag (tack och lov). Älskar gör jag. Yogar gör jag med jämna mellanrum. T ex imorgon ska jag gå på ett yogapass på Friskis och Svettis och jag har precis idag anmält mig till Mikas julyogakalender, (på Facebook), som blir som en adventskalender, med en övning per dag, när den tiden är inne.
Bilden jag valt till min text är en gammal indiansk symbol. Handen representerar helande, styrka, hälsa, förnyelse, lycka och skydd. Spiralen representerar universum, eller evigheten och symbolen sägs ha terapeutisk energi.
Sen broderade jag in Yin och Yang-symbolen i mitten av spiralen som en balans, vilket känns viktig i tillvaron.
Det kommer att göra mig redo för 2023! Nu ligger mitt broderi blockat och utsträckt, imorgon ska jag sy i foder och kantband.
Och nu i eftermiddag har jag börjat planera för nästa broderiprojekt. 
När det är färdigt kommer det att bli fest med E!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar