tisdag 15 november 2022

Olika världar


 Jag sitter kvar vid frukostbordet och njuter av en extra kopp te eller kaffe, stickar och låter tankarna vandra fritt.

I hallen ligger fortfarande en svag doft av en exklusiv parfym kvar och jag kan nästan höra ekot av klapprande klackar och fraset av silkiga blusärmar som träs i yllekappan innan dottern ropar hej då och cyklar till jobbet.

Det är som att en annan del av världen flyttat in i vårt radhus. Dottern rör sig i lite andra kretsar än maken och jag. Mode-branschen är ganska långt i från vår vardag. Men spännande att höra om när vi förenas vid middagsbordet på kvällarna. Spännande att få kika på kommande kollektioner, vara smakråd åt designerns olika modeller (företaget vänder sig till kvinnor i medelåldern och uppåt, så jag är rätt målgrupp) höra om möten på NK och med fotomodeller och i nyanställningsintervjuer. 

Och samtidigt är jag så nöjd med att sitta kvar vid frukostbordet med min stickning och veta att jag gör precis vad jag vill med min kommande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar