måndag 28 november 2022

Nu är det jul-mys!


 Till helgen ville jag inte pynta för mycket jul, eftersom det var en 30-årsfest som skulle gå av stapeln. Då skulle det vara ljusblått och silver. Hade silverljus och silverballonger och så kom jag på den kreativa idén att barnbarnen skulle få göra glittriga placeringskort! Ja, dom nappade på idén och gick in med liv och lust. Klippte och limmade och doppade i silverglitter. Med den påföljd att det hamnade silverglitter lite överallt. Verkligen överallt!!

Idag har jag dammsugit. Inte med centraldammsugaren, eftersom det försvann ett "lock" för en utgång vilket innebar att det inte blir något sug alls. Som tur är har vi en liten vanlig dammsugare också. Jag har nu ikväll fått reda på att "locket" hamnat i Insjön. Det var minsta barnbarnet som, samtidigt som hon käkade badolja, passade på att riva loss locket och stoppa ner i dotterns packning, i lördags under festligheterna. Säg inte att tillvaron inte är spännande.......

Efter dammsugningen idag har jag gått "all in" och plockat fram allt som har med jul att göra! Gardiner, pynt, tomtar, kuddar, plädar, ljus, stjärnor och adventsstakar. Så nu är det jul-mys i huset och jag är i stämning. Det är något visst när man pyntat till advent. Vi tände också det första advents-ljuset till frukosten i morse.

Dagens foto är från förra julen på Vintergatan i Insjön. Det ultimata "fira-jul-stället". Och ja, vi ska fira även kommande jul där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar