onsdag 9 november 2022

En stund av verklighetsflykt!


Eller feelgood på film. 
Idag möttes yngsta dottern och jag upp på Filmstaden för att se denna film! Precis det man behöver så här i höstrusket. En liten stund av skimmer. Av kärlek, vackra människor och miljöer. Skratt. Verklighetsflykt. Feelgood.
Jag slår på ordet paradis. Det förklaras som "ett namn på en idealiserad plats vars existens är positiv, harmonisk och tidlös och där bara fred, välstånd och lycka finns.

I det här fallet skulle platsen föreställa Bali, men jag har läst att filmen är inspelad i Australien.

För egen del kan jag lätt säga vad som är tanken om paradis för mig;

Skärgården. Kajaker. Tält.

Men för en stund av verklighetsflykt, så fungerade filmen Ticket to Paradise riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar