torsdag 6 januari 2022

Trettondagen


Frost-rosor på fönstret i kallfarstun!


Knarr under fötterna och krispig luft att andas.


Det blev ändrade planer idag. Dottern skulle bila till Kungshamn på Västkusten, jag skulle tagit tåget till Uppsala. Båda våras packningar stod redo, men så vaknade dottern upp med halsont och värk i bihålorna. Hon skulle hälsa på två relativt nyblivna mammor, men både med tanke på RS-virus och Covid, så blev det inget av med den resan. Efter en stunds velande, så bestämde jag mig för att stanna kvar i Insjön. Har inga måsten hemmavid förrän på söndag, och rädd för att bli smittad är jag inte, jag menar, det är ju i så fall redan kört. Dessutom hemmavid så är en son och hela hans familj sjuka i covid, liksom yngsta dotterns pojkvän som väntar på testsvar i detta nu. Blir man sjuk, så blir man.


Vi köpte hem ett 1000-bitars pussel som vi ägnade resten av dagen åt.


Förutom en promenad i solnedgången,


och pizza-bak.

Vad gäller pusslet så är än så länge bara ramen och lite till lagt. Det föreställer en björkskog så alla bitar är i princip i olika gröna nyanser....Men det är en intelligensbefriande och lättsam sysselsättning en sådan här helg-dag. Fortsättning följer under morgondagen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar