söndag 23 januari 2022

Laddat batterierna!

 Efter en vecka med två sjukdagar som jag i princip sov bort och så två jobbdagar som innehöll så mycket tokigheter att det kändes som en hel jobbvecka, så var det underbart med helg! Fredagkväll var det först ett trevligt födelsedagsfirande för sonhustrun och i lördagsmorse satte jag mig på tåget till Insjön. Nu har jag varit där så frekvent att det känns som att komma hem! 

Och vilken helg sen! Långa hundpromenader, skidåkning, matlagning på gourmet-nivå, pussel, prat och mys. Snacka  om återhämtning!




Pilgrimsmussla på en bädd av blomkålspuré täckt med brynt smör med soya och persilja.


Steak Sandwich på oxfilé, tryffelmajonäs, picklad silverlök, karamelliserad gul lök, rostad lök och smörstekt surdegsbröd.


Kolbullar med rårörda lingon.


Lättstekt tonfisk på en bädd av vitlöksfrästa tomater, oliver, sardeller och citron.


                                                            Creme Brulée

Ingen svältkost direkt, kanhända har jag hittat två kilo till.....
Imorgon eftermiddag ska jag ta tåget tillbaka till Uppsala


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar