onsdag 19 januari 2022

Man är inte direkt någon viking......


Möjligen kan jag känna en smula ödmjukhet (utan att för den skull vara någon segrare) inför livet självt.

I måndags morse fick jag min tredje dos vaccin, och 10 timmar senare slog feberfrossa och värk i kropp och huvud ned som en bomb. Nu har jag sovit 39 timmar i sträck!! De sista 8-10 har jag svettats som en gris (svettas ens grisar?) så jag stod bara inte ut med min egen stank när jag vaknade, utan klev upp och tappade i badvatten. Sen vädrade jag sovrummet och bytte sängkläder och så var det dags att gå och lägga sig igen. Men om det följer tidigare mönster så borde jag vara på benen inom några timmar. Kanske är jag lite extra svag för att jag inte ätit något sedan i måndags. 

Det är ändå lite märkligt, att något som ska bidra till att göra dig frisk, först ska få lov att göra dig så sjuk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar