tisdag 25 januari 2022

Flower-power....


 Idag kom han hem med blommor igen, maken. Alltså, inte till mig, utan från patienter till honom själv. Jag tror aldrig någonsin vi haft så mycket snittblommor hemma tidigare. Inte ens i samband med en jämn födelsedag!  Förra veckan räknade jag till 100 tulpaner i 4 olika buketter, det doftade som i en blomsterbutik när man öppnade  ytterdörren. 

Men jag är lycklig, för jag älskar blombuketter. Och det gäller att njuta medan tid är, för nu är det bara fyra arbetsdagar kvar innan han ska sluta. Vilket kommer att kännas oerhört konstigt. Tänkte på det när jag vinkade hej då till honom i morse, att nu är det snart slut med det.  Han sa det själv vid middagen ikväll; -Tänk att man ska vara ledig resten av livet!!! 

Det kommer att bli en omställning. Blir det som när man tar sommarlov liksom på och av? Jag är redan, för egen del,  i tanken "av" och är mentalt redan på väg. Ser fram emot det med glädje! Där är inte maken ännu, han behöver "landa" och skapa nya rutiner i en ny vardag. 

Vi får hjälpas åt! I kärlek och icke-våld, precis som flower-power. Passande i detta blomstrande hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar