torsdag 20 januari 2022

Igår hade jag tappat 2 kilo. Idag hittade jag dom igen!


Jag upptäckte i går kväll att jag efter nästan två dygns ofrivillig fasta gått ner 2 kg i vikt. 

Idag cyklade jag till jobbet. I ett för övrigt alldeles underbart vackert landskap. För när man somnar med regnet smattrande mot fönsterrutan och termometern visar + 5 grader, då förväntar man sig inte morgonens sovrumsutsikt! Det hade fallit ca 1 dm snö och alla buskar och träd var täckta med vackert vintervitt och det hade blivit minusgrader igen. Dessutom sken solen januariblekt mitt på dagen och skapade ett magiskt ljus. Jag kände mig lycklig i hela kroppen!

Lyckan berodde väl delvis på att det förbaskade giftet från vaccinet nu lämnat min kropp och jag kände mig frisk. Beslöt därför att cykla hem och boosta med massor av nyttigheter på lunchen. Det blev en stor kanna med juice på alla ovanstående frukter och rot-frukter. Men sen tog jag en kopp starkt kaffe och en saffransbulle också. Tänker att julen måste städas ut ordentligt, och det är en påse saffransbullar kvar i frysen!

Och aptiten är sannerligen tillbaka. Gjorde en grönkålsgratäng till middag och sen var jag tvungen att ställa mig och baka, eftersom vårt arbetslag har fredagsfika på jobbet imorgon. Så nu doftar det förföriskt från köket med en stor ambrosiakaka som står på svalning. Och tack och lov att känna sug och hunger istället för illamående och olust. Jag ser redan fram emot i morgon kväll när vi ska på födelsedagskalas och det ska bjudas bubbel med tilltugg!

Behöver jag säga att dom tappade kilona redan är återfunna?!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar