onsdag 15 april 2020

Where flowers bloom, so does hope!


Nu har jag bestämt mig för att det äntligen ska bli av!
I år ska jag bli en Jordärtskocks-odlare!
Jag älskar jordärtskockor! I soppa, i gratäng, i sallad eller  friterade som chips, vilket äldste sonen bjöd på som tilltugg till champagnen sist vi var där! 
Fick tipset av en god vän för några år sedan. Det ska vara så lättodlat och blommorna är höga, frodiga och ståtliga så det blir både till lyst och nytta.
Ikväll har jag letat på nätet, läst om olika sorter, om bästa placering, jord och om plantornas skötsel.
Nu har jag skickat en förfrågan till en trädgård i stan, om inte dom har ska jag beställa på nätet.
Jag har minsann inte varit någon flitig trädgårdsmästare, men kanske det blir ändring på det i år!


Och i tider som dessa behöver vi allt hopp vi kan få!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar