torsdag 30 april 2020

Vintern rasat.....


Ja den lyssnade vi på idag. Från Spotify. För på stan var det helt dött.
Jag cyklade ner kl 8 för att fixa mina naglar. En vanlig Valborg skulle jag passerat champagnefrukostar och ballongförsäljare, det skulle börjats samla folk längs med Fyrisån som ville ha bästa platserna till Forsränningen. Men det var helt dött!
När jag kom hem hade barnbarnen och hunden Massimo anlänt, och dom fick vi rå om till kvällen, när deras föräldrar dök upp och vi skålade in våren och åt middag tillsammans.
På eftermiddagen gick vi till stora lekplatsen i Flogsta och jag trodde vi skulle få se stora samlingar med pick-nickande studenter. Men det var bara tre-fyra sällskap med på sin höjd 7-8 personer som samlats på gräsmattorna i snålblåsten. Och nu kl 21, skulle man i vanliga fall hörts musik, skrän, tjo och tjim från höghusen, men det är helt tyst. Man skulle känt eldlukten från kasen, men luften är ren och klar. Det är snudd på lite spöklikt!
Men visst har vintern rasat ut. Även om det blåser nordliga vindar och termometern visar blygsamma 2 plusgrader.
Nu kan det väl bara bli bättre!
Eller........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar