torsdag 9 april 2020

I want the fairytale


För andra gången denna vecka, så tillbringade jag min lediga tid på jobbet! Den här gången behövde jag utrymme för att klippa och sy gardinlängder till sekelskifteshuset i Insjön. Extra breda och extra långa. Så istället för att kravla omkring på vardagsrumsgolvet hemma, så använde jag borden i slöjdsalen.
Pratade med "Insjö-dottern" ikväll. Hon är lite smådeppig, eftersom hon i januari tog sina sista sparpengar och köpte en Parisresa i 30-årspresent till blivande maken. Dom skulle bilat till oss ikväll och vi skulle skjutsat dom till Arlanda tidigt i morgonbitti. Därifrån skulle dom flyga till Paris för en weekend. Nu blev det inte så, och visst är det en världslig sak, men ack så tråkig.
Idag är starten för själva påskhelgen, men inga påsk-kärringar har besökt oss idag.
Pratade med sonen som berättade att årets "påskäggsjakt" går ut på att leta ägg som piraten Corona den nittonde gömt.....
Men yngsta dottern och jag "gömmer huvudena i sanden" och flyr verkligheten med hjälp av filmen "Pretty Woman"!
För vilken gång i ordningen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar