söndag 5 april 2020

Brottslingen i mig..

Darin sjunger "Tvillingen i mig". Jag nynnar på melodin men har bytt ut ordet tvilling mot brottsling.
För idag har jag tjuvat, och det kändes inte bra!
Jag har stulit björkris i skogen.
Skulle köpa, men det var slut på blomsteraffären. Påskpyntade huset igår, men det blev inte fullbordat utan riset. Nu står det där och skäms.
För övrigt så har jag inte begått så många lagbrott. Jag stannade visserligen inte för stopp-märke när jag var 17 år och påväg med cykel till mitt arbete. Då blev jag stoppad av polisen och fick en böteslapp. Det gjorde mig mest förnärmad och arg, tyckte inte att jag gjort något fel.
Och visst har jag kört lite för fort i mina dagar, men annars skulle jag nog säga att jag är en ganska så laglydig medborgare.
Förutom det här med riset då.....


Det bröts för övrigt när vi var på långpromenad idag, en rejäl en på 23 km. Väl hemma satt det bra med bastu för att mjuka upp ömma fötter och stela muskler.


Och nu är det förberett för projekt påsk-pussel. För jag har påsklov och en hel ledig vecka framför mig! 
Återstår väl att se om detta 1500-bitars pussel hinns med. Det känns som det mest är blå bitar.
Men ikväll fick det mig, att för en stund, glömma dagens synder med påskriset....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar