tisdag 21 april 2020

Dom har pressveck.....

Jag tänker att, det är så här det kommer att bli!
Maken är hemma tre av fem vardagar numera. Pga Corona-pandemin, är han permitterad.
Sin vana trogen, är han otroligt aktiv, och det är bara ett plus att ha honom hemma! Så här kommer det att bli när han går i pension, tänker jag!
I morse åt vi frukost tillsammans. Sen fick han hjälpa mig att dra på handduksväven jag varpade under påsklovet. Innan jag åkte till jobbet kl 9,  tog han bilen och körde till återvinningen med en massa skräp från förrådet. Därefter svängde han förbi och umgicks med äldste sonen och barnbarnet.
Han åt lunch och hade sen besök av en snickare som ska ge förslag på ny altan. Vi behöver göra om den i år, den nuvarande är från begynnelsen (1971) och ful och murken.
När jag kom hem från jobbet, ja då var han iväg och spelade golf.
Jag tog stavarna och gav mig iväg på långpromenad, och när jag kom hem satt han och förstörde gamla patientdokument.
En risotto och Osso Buco blev middagen, och jag blev galet sugen på rödvin till maten, men har ju samtidigt sagt att jag bara ska dricka vin på helgerna.


Nu överlät jag beslutet till maken.
Han valde rätt!
Vi t om tog det sista glaset och satte oss ute på altanen för att höra fågelkvitter och njuta vår!
Då berättade han att han köpt nya golfhandskar och nya golfbyxor.
Jag undrade lite hur golfbyxor urskiljer sig från vanliga friluftsbyxor.
-Dom har pressveck, svarade maken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar