söndag 19 april 2020

Det stod två varmkorvsgubbar....


Ja, vissa ser två gubbar.
Jag ser två bröder som jag nu känt i 45 år. I ålder skiljer det bara 1 1/2 år. Dom är både olika och lika, till utseende och sätt. Som små var det olikheterna som framträdde mer och det var mycket bråk och gnabb dom sinsemellan. Men åren har slätat ut olikheterna och bråken är borta. Dom delar en historia och är mer sammansvetsade än dom kanske vill erkänna.
Båda är män som verkligen brinner för det dom gör, och det dom gör, gör dom alltid till 100 procent. Och det dom gör, gör dom med godhet och kärlek.
Jag är så glad att dessa män är en del av mitt liv! (Fast jag älskar såklart den äldre av dom mest!)


Idag sammanstrålade vi för en långpromenad som avslutades med korvgrillning vid Björklingebadet.


På hemvägen svängde vi förbi handelsträdgården "Upplandsblomman" där jag fyndade ett par vackert röda pelargoner som nu pryder köksfönstret.

Och nu fortsätter grilltemat!
Vårkvällen är underbar och vi grillar entrecote´och korkar upp en bättre flaska rödvin!
I morgon är det måndag igen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar