lördag 8 juli 2017

So long!


Visst är dom väl bedårande söta, dom här två barnen som tillsammans håller i Majsans koppel, på en skogspromenad!?!
Vi blev nämligen med barnbarn även idag, son och sonhustrun behövde hjälp på eftermiddagen. Maken stod mitt i målning av hallväggen och jag hade planerat att cykla ner på stan, men man kan ju ändra sig och skjuta på saker och ting.
Nu blev det målning med vattenfärger istället, bullar och saft i trädgården och så en skogspromenad.

Sen eftermiddag, när barnen blivit hämtade, drog maken på fotboll och jag tog bilen och hämtade upp dottern efter jobbet. Då kunde jag passa på att fixa det jag tänkt göra på stan. Nämligen köpa en namnsdagspresent åt maken. Det är Kjell idag!
Har väl aldrig tidigare köpt någon namnsdagspresent åt honom, men jag bytte sängkläder idag, och insåg att det sommartäcke han har, är ca 30 år gammalt och inköpt på Ica Kvantum för 99 kronor. Nog är han väl värd något bättre?!
Nu fick han ett svalt, fluffigt och skönt duntäcke istället.

Svalt lär det även bli de kommande dagarna! Vi har packat väskorna och beger oss imorgon upp till Idre för lite fjällvandring och fiske tillsammans med dottern, pojkvännen och lilla vovven.

So long!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar