måndag 24 juli 2017

Jord, Vatten och Luft!


Mitt stjärntecken; Oxen, hör till  Jord-elementet. Och visst stämmer det! Jag är vardagsnära, praktisk och ansvarsfull. Jag är lugn, stabil och uthållig.
Jag tycker mycket om doften av mylla, eller den av mogen säd, så från bondsläkt kommen som jag är.

Men så är det dom andra sidorna av mig! När jag glider ner i en kajak och paddlar ut på öppna vatten, med horisonten mot havslinjen, den som smälter ihop med himlen. Då är jag så nära vatten och luft!

Luft-elementet; det som hör samman med sinnet. Möjliggör överblick och ger en känsla av frihet.
Vatten-elementet, det som symboliserar själ och instinkt, lyhördhet och med kännande. När man älskar, så älskar man med hela sitt hjärta!





Och som jag känt mig nära vatten och luft i två dagar, när maken och jag vistats i kajakerna vid Stendörren. Den fantastiska skärgården mellan Nyköping och Oxelösund.

Frihet och kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar