torsdag 6 juli 2017

Now, I´ve been happy lately



Hat sprider sig snabbt - men det gör kärlek också!

Dom orden och Peace Train med Cat Stevens, fick avsluta den norska ungdomsserien Skam, som jag precis sett sista avsnittet av ikväll. En bra serie - och ett värdigt avslut!

Cat Stevens var min stora, stora idol när jag var 17 år och bodde en höst i Östersund. Spelade hans låtar om och om igen!! Och dom håller fortfarande!

Tyst i huset, bara diskmaskinens surrande hörs. Dottern och pojkvännen har gått i säng, maken är i Örebro för två dagars golftävling. Jag får dela säng med stora vovven ikväll. Han sov över även i går natt och jag var noga med att han skulle ligga på en filt på golvet. Halv två i natt vaknade jag av en passionerad slick i mitt ansikte. Det var dessvärre inte av maken..... Fick ner en besviken hund på golvet igen, men när jag vaknade på morgonen, så låg han ändå hoprullad vid fotändan på sängen. Han vill vara nära.
Även en hund har behov av kärlek!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar