fredag 28 juli 2017

En tvestjärt gör väl ingen rötmånad?!!

Ikväll när vi skulle äta middag ute på altanen, flyttade jag på en stol som stått intill bordet, och där under, på duken, satt en stor, svart tvestjärt!!
Ånej! Jag förknippar tvetjärtar med slutet på sommaren och rötmånad! Inte än, det är för tidigt! Alldeles för tidigt!

Fast ljungen stod i blom, när jag gick eftermiddagspromenaden med vovven. Den förknippar jag också med sensommar, och nästan lite höstkänsla.
Ånej! Det är inte dags än!

Och kvällen blev mörk, dottern var frusen, så vi gick in och bryggde rött te och såg en thriller på tv. Sånt man gör på hösten.
Ånej! Det är inte dags för filmkvällar med te än!

Nu går jag i säng och försöker sova (trots hög puls efter filmen) och i morgon när jag vaknar är det en ny SOMMARDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar