onsdag 5 juli 2017

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge???

Sena blir kvällarna trots att jag inte tycker att jag hinner med att göra något... Släcker sällan före midnatt.
Nu är visserligen dagarna fyllda av barn- och hundvakt, och då är det ju fullt upp med bara det. Sen blir det en och annan tvättmaskin. lite trädgårdsfix och så bak- och matlagning förstås.
Huset skulle behöva städas, men efter makens framfart, som inte är på långa vägar klar, så är det liksom ingen idé. Jag måste försöka blunda för slipdamm, tass- och fotavtryck, ett och annat färgstänk och så prylar överallt, utom där dom ska vara. Det kommer ju att bli fint när allt är klart.

Och det får ta tid. Hellre att vi gör saker tillsammans när andan faller på och vädret så tillåter. T ex kajakfärder med tältövernattningar-som jag verkligen längtar efter att få till!
Min önskan om cykelfärd och vindrickning i Moseldalen gick om intet, vi väntade för länge med att bestämma flygdatum och nu är priserna på flygbiljetter skyhöga.

Det sägs att den som väntar på något gott, aldrig väntar för länge, men i det här fallet vet jag inte om det stämmer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar