lördag 29 juli 2017

Skriva brev

Även ikväll nyligen hemkomna från en middagsbjudning, den här gången ute i Björklinge, norr om Uppsala. Solnedgången färgade mognande åkrar starkt gula, och himlen var så fin, att det var svårt att låta bli att bara titta i backspegeln medan jag körde hem maken och mig själv.

Och nu har jag suttit och skrivit brev till alla barn, respektive och barnbarn.


Önskar det varit på detta sätt. Med gammaldags bläckpenna och snirklig handstil på ett handgjort papper och ett kuvert med vattenstämpel, frankerat med frimärke med kungen på.
Men nej, jag har suttit vid datorn och knappat ihop några rader som jag bifogat ett simpelt mail. Praktiskt och snabbt, men ack så mycket tråkigare!
Hoppas dock att innehållet i mailet överträffar det tråkiga utseendet och förfarandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar