tisdag 4 juli 2017

En fråga om ålder......

Jag är 59 år fyllda. Maken fyller 62 år i november. På träningsresan i våras fick jag min "biologiska ålder" fastställd till 44 år. Men jag undrar vad makens biologiska ålder egentligen är.....

För det första så har han energi som få. Han jobbar mellan 50-60 timmar i veckan. Nu har han semester, men håller på från tidig morgon till sen kväll. Det är dörrprojektet som växt! Igår kom han hem med färgprover till väggarna och ikväll har han suttit och grunnat på hur han på bästa sätt kan göra om vår trapp. Han slipar, målar, skruvar, spacklar. Inte en sekund är han still!

Idag hann han dessutom med en golflektion på förmiddagen. När han kom därifrån berättade han stolt att golfläraren varit imponerad över hans "unga kropp".
Och inte blev den stoltheten sämre på eftermiddagen.
Jag bad honom gå en längre runda med stora vovven. (Är barn- och hundvakt åt yngsta barnbarnet och deras hund denna vecka). Själv tog jag lilla vovven och barnbarnet och höll mig strax efter.
En granne med hund dök upp, och lilla vovven, som känner igen-men inte gillar-den hunden, började skälla som besatt, och resa ragg. Det fick ju stora vovven att också sätta igång och skälla och börja dra mot hunden. Hundens matte ropade till mig och frågade om jag kände den hunden, och jag svarade glatt; Det är kusin, jag passar sonens hund.  Förvånat sa hon; -Men inte är väl det där din son?! Och syftade på maken, som genast började skratta högt.
Själv skrattade jag inte ett dugg......

Fast om jag inte går i säng och sover nu, så kommer jag att känna mig som 100 år i morgon bitti när barnbarnet och vovven dyker upp kl 07.30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar