torsdag 6 februari 2014

Vilken rysare....

Har suttit och tittat på tre avsnitt av Svt-serien Fashion, intressanta program om kreativa designers, galna, klädtokiga människor, klädskapare, modeller och hela den världen.
Tre program på raken var lite i mesta laget, men vad gör man när man bara sitter och väntar på att telefonen ska plinga!!??
Den stackars blivande mamman som sattes igång i morse har haft en urtuff dag med oavbrutna värkar och feberfrossa, men ingen bebis vill komma ut. Vid halvnio ikväll fick vi reda på att det skulle bli kejsarsnitt inom en timme. Nu har det gått drygt två timmar och vi har inget hört.
Den blivande mormodern och jag har haft tät kontakt via sms.
Hade jag inte varit och fixat mina naglar i förmiddags, så skulle jag börjat bitit på dom för länge sen. Det här var verkligen en riktig rysare.
Tur att jag inte köpte någon mamma-barn-bukett idag, jag tittade in i blombutiken när jag åkte hem från jobbet, men något hindrade mig. Den får vi spara till familjen kommit hem.
Nu känns det nästan inte som jag vill åka till Ull-akademin imorgon bitti. Jag vill ju se bebisen.

Men väskan är packad, tågbiljetten ligger framme och jag är såklart förväntansfull över helgen också.
Återstår att se om det går att kontakta omvärlden från de djupa värmlandsskogarna.

Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar