måndag 10 februari 2014

Äntligen...


... fick jag träffa mitt allra första lilla barnbarn!
Eric Arne Jakob föddes den 6 februari klockan 21.24, och i går kväll var vi och hälsade på den nya familjen uppe på bb där dom fått stanna några dagar, eftersom mamman till slut var tvungen att förlösas med kejsarsnitt. Det var en högtidsstund!! Han luktade ljuvligt och var så len och mjuk och söt och go och alldeles, alldeles underbar!
Kan jag fatta att jag har barn som har barn?? Det var ju alldeles nyss som jag själv låg på bb. Eller....
Nja, får väl erkänna att det faktiskt gått ganska många år sedan. Men tiden går så fort.

Fort går även den här kvällen. Jag skulle hinna så mycket, men jag kom hem sent, vilket jag kommer att göra hela veckan, pga utvecklingssamtal. Min göralista har knappt betats av till hälften - hur kunde jag vara en sådan tidsoptimist?
Kanske för att jag har så otroligt mycket positiv energi i mig just nu. Lycka över Eric, barnbarnet förstås. Men också efter min helg på Ull-akademin. Den tänker jag berätta om i morgon kväll, för nu har jag en del annat att ta itu med och så borde jag helst gå och sova före midnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar