måndag 3 februari 2014

Mild och snäll.....

Detoxmeny för dagen;
06.45 ljummet vatten med citron
07.15 gröt på havrekärnor, havregryn, solroskärnor, linfrö, katrinplommon med ingefära, kanel, banan, rivet äpple och soyamjölk
10.00 Holistic detoxpulver, grönt te
11.30 En halv fjällröding med fräst spenat, haricot vert och tomater
13.30 Holistic detoxpulver
17.00 Detox te, clementin
19.30 Kokta rödbetor med matdinkel, granatäpple och fetaost
21.00 Rött te, fyra paranötter

Har varit mild i humöret utom möjligtvis;

1. då jag skällde ut biträdande rektorn för att han knökat in 19 elever i elevens valgruppen som har 16 platser. Han kunde inte förstå varför han inte bara kunde bära in ett extra bord. Men när han mötte min  svarta  blick började han  nästan stamma och så dröp han av. för att "möblera" om i grupperna.

2. då jag ringde och skällde på en kollega som var hemma och sjukanmäld. Han hade inte fyllt i omdömen för utvecklingssamtalen som jag startade upp med i kväll. Dom skulle varit ifyllda 31 januari!

3. då jag nyss skickade ett mycket irriterat mail till Kyrkeruds folkhögskola. Jag ska nämligen dit till helgen, eftersom jag kommit in på Ullakademin (jag som trodde att jag sökt till augustikursen...). I alla fall har dom lovat att i god tid skicka ett brev med information om vad man behöver ta med sig till kursstart. I en månads tid har jag ringt otaliga telefonsamtal och skickat flera mail. Tre gånger i rad har dom skickat samma välkomstbrev där det alltså står att; " i god tid före kursstart får du ett informationsbrev med vad du behöver ta med".....

Men annars tror jag att jag varit ganska snäll.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar