måndag 1 april 2024

Så många glas champagne som gått mig förbi.....

Annandag påsk idag, tillika yngsta dotterns 29-årsdag. Kommer precis därifrån, hon bjöd in till brunch (med bla löjromsvåfflor och champagne) i förmiddags, detta pga att det är allsvensk premiär. Sirius möter Halmstad på Studenternas och äldsta sonen var moderator och höll i intervjuer före match, yngste son var med på detta och maken slöt upp till själva matchen. Fotboll är inget man "skojar bort" i vår familj!!

Igår var vi bjudna till yngste son med familj på middag som inleddes med snittar och champagne.

Jag älskar champagne! Men med nuvarande kropps-status så avstår jag all alkohol (pga det stora intaget av värktabletter). Jag har börjat äta probiotika-tabletter för att försöka vara lite snäll mot magen och få ordning på den, som fick ta stryk av antibiotika-kuren. Och fortfarande blir det lätt-tuggad föda. Men jag "titt-njuter" när det vankas snittar och andra godsaker, det är ju faktiskt även en "fröjd för ögat". Och gissa om jag så småningom tänker ta igen det! Har faktiskt lagt en flaska champagne på kylning för att korkas upp så fort jag kan gapa som folk igen! Det kommer vara värt att fira!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar