måndag 8 april 2024

Bio, massage och tandläkarbesök


 På förmiddagen fick jag så äntligen min bokade tid för ansiktsbehandling med massage av nacke, axlar och skalp. Jag går hos en hudvårdsterapeut som verkligen har magiska händer och det är så otroligt skönt att bli omhändertagen av henne. Det är verkligen vad jag kallar lyx, men en lyx som är värd varenda krona. Egenvård på bästa sätt! Jag var extremt spänd i axlarna, så det var mer än välbehövligt.

Sedan gick eftermiddagen i nervositetens tecken! Eftersom jag inte är bra i munnen, har fortfarande värk och svårt att gapa, så hade jag idag bokat tid hos en ny tandläkare. Och jag var extremt nervös, kände mig kallsvettig och skakig och hade svårt att företa mig något innan det var dags att ta sig till praktiken. Hade fått för mig att jag skulle få lov att rotfylla eller att jag ådragit mig en fraktur på käken och måste opereras, ja, min fantasi för alla hemskheter som jag hade, visste ingen gräns. Hade tusen gånger hellre haft en tid hos en gynekolog! Men efter besöket var jag nästan beredd att kyssa hans fötter! Jag fick en panormaröntgen av hela käken och en ordentlig undersökning där han konstaterade att det inte finns någon spricka eller skada på någon annan tand, att hålet efter den bortdragna tanden läker som det ska och att värken kommer sig av antingen  ett muskeltrauma, eller möjligen en liten spricka, men att jag nu ska äta anti-inflammatoriska värktabletter i fem dagar. Det kan ta tid att bli helt läkt. Jo tack, det har gått 3 veckor sedan tanduslingen som startade det hela, blev utdragen. Men nu kände jag ändå någon form av hopp och förtröstan!

Igår kväll gick maken och jag på bio, därför inget skrivet här. Men jag kan rekommendera filmen! 


Den var charmig, rolig och lite vemodig, med vackra miljöskildringar från Rom och fantastiska skådespelarprestationer!


Se där, bio, massage och tandläkarbesök, alla goda ting är tre....?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar